شنبه، ۲۵ آذر ۱۳۹۶, ۰۸:۵۵
به سایت carnp خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود
 
خودروهای بالای بیست سال
اگر شما تصمیم گیرنده بودید . برای خودروهای بالای بیست سال چه می کردید .


در کشور ما سالهاست قرار است اتومبیل های کاربراتوری و با لای بیست سال که فرسوده خطاب می شوند . از جریان ترافیک خارج شوند . اما در بین این اتومبیل ها  اتومبیل های کلاسیک ، سالم و آنتیک هم بر خورده اند. 

و این موضوع یک بلاتکلیفی برای این خودروها بوجود آورده است . شما چه راهکاری دارید. 



۱۴ تیر ۱۳۹۲ ۰۹:۱۵
تعداد کلیک: ۱۴,۸۵۷

   استفاده از مطالب تولید شده درسایت و تصاویر این سایت تنها با ذکر منبع و لینک به "سایت carnp.com" مجاز است. 

اظهار نظر

  • حامد
  • ۱۴ تیر ۱۳۹۲ ۱۰:۳۴
  • 5
    51

همه جای دنیا بیمه این اتومبیل ها گرانتر است . و کسانی که هزینه این بیمه را می دهند . می توانند اتومبیل خود را داشته باشند. واقعا در این زمانه چه کسی برای خرید بربری یا بردن بچه به مدرسه بنز 60 سال پیش را سوار میشه یا چه کسی با ژیان میره سفر و چه کسی با
فورد تی 80 سال پیش میره آژانس کار کنه نگرانی پلیس بی مورده مطمئنا با گذشت زمان اتومبیل های کلاسیک می مانند و فرسوده ها می روند این قانون فرسایش است .

  • سردار
  • ۲۲ بهمن ۱۳۹۵ ۱۲:۴۹
  • 5
    0

هرچه اتومبیلی که قدمت بیش ازبیست سال دارد باید جمع شود قطره قطره جمع گردد وانگهی دریاشود

  • محمد
  • ۱۴ تیر ۱۳۹۲ ۱۱:۰۴
  • 2
    87

جور آلودگی کارخانجات   اطراف تهران و نامناسب بودن سوخت را باید این اتومبیل های با کیفیت آلمانی و زاپنی بدهند که هنوز  از پراید 2013 ایران با کیفیت تر ..

  • رضا
  • ۵ اسفند ۱۳۹۲ ۲۳:۰۵
  • 0
    25

دمت گرم خوب گفتی.

  • وحید خودمهر
  • ۹ فروردین ۱۳۹۳ ۲۰:۵۷
  • 2
    18

من بچه تهرون نیستم...اما مطمئنم که کمتر از6درصد آلودگی هوا مال خودروهاست...آخه مگه چندتا ماشین قدیمی تو تهرون هست که اینقدر هوا رو آلوده کنن...مسئولین محترم لطفا ما رو .... حساب نکنین..زشته

  • دانیال میلانی
  • ۱۴ تیر ۱۳۹۲ ۱۲:۳۸
  • 3
    28

در مرحله اول لازمه که استانداردهایی جهت شناسایی و معاینه فنی منطقی در تعمیرگاه های معتبر تدوین شود تا الگوی خودرو کلاسیک مشخص گردد. تا حالا فقط از نظر عمر خودرو کلاسیک بودن آن تعیین می شود که فقط یکی از پارامترهاست وگرنه هر قدیمی کلاسیک نیست.

  • اکبر
  • ۱۱ خرداد ۱۳۹۴ ۱۲:۱۰
  • 0
    2

با سلام و احترام دوستان می تونید آئین نامه خودروهای کلاسیک رو تو این سایت مطالعه کنید : http://hadiraga.loxblog.com/post/115

  • کامیار رنگرز
  • ۱۴ تیر ۱۳۹۲ ۲۱:۱۲
  • 2
    29

من تا به امروز 3 تا ماشین داشتم که 2تا از اونا قدیمی و کلاسیک بوده اولی المانی و الان امریکایی که همیشه دوچاره مشکل بودم باهاشون هم از طرف اطرافیانم هم از طرف دولت محترم که شامل تردد شهری ، تعویض پلاک ، معاینه فنی و ... ماشین کلاسیک به نظر من یه سرمایه
ارزشمنده واسه صنعت خودرو انشا الله به روزی برسیم که ماشین کلاسیک به درجه واقعی خودش تو کشورمون برسه

  • میلاد
  • ۱۵ تیر ۱۳۹۲ ۰۰:۰۷
  • 0
    37

من نمیفهمم ماشین کلاسیک چه ربطی به ماشین فرسوده داره ؟ ارزش ماشین کلاسیک خیلی بیشتر از ماشین های صفر کیلومتر چون همانند ندارند . تو جامعه ی ما خیلی از مردم از ماشین چیزی نمیدونن و به ماشین فقط به عنوان یک وسیله مانند موبایل نگاه میکنند وبی تفاوتند و این
ادم ها همگی صفر سوارند و از نضرشون ماشینی که بتونه مانند زانتیا راه بره ماشین خوبیه از ماشین همین رو میفهمن به همین خاطر به همه ی ماشین های قدیمی به عنوان ماشین فرسوده نگاه میکنند و فرق بین ماشین فرسوده و کلاسیک رو نمیدونن

  • حمید
  • ۱۵ تیر ۱۳۹۲ ۰۹:۱۱
  • 21
    3

به نظر من دولت باید برای خودرو های کلاسیک و سالم طبق شرایط خاصی مجوز عبور تعریف کنه که فقط خودرو های کلاسیک و سالم امکان دریافت این مجوز رو داشته باشن.خودرو های بالای 20 سال یا به عنوان دیگر خودرو های فرسوده که امکان دریافت مجوز عبور ندارن عبور و مرورشون
ممنوع بشه.

  • mohammadreza
  • ۱۵ تیر ۱۳۹۲ ۱۷:۱۷
  • 0
    12

فکر نمی کنم تعریف کلاسیک تو کشور ما جا افتاده باشه . امیدوارم نگاه مردم و مسئولین به این موضوع عوض بشه . شخصا واسه تعویض پلاک یه اسکای لارک 78 پیش هزار نفر رفتم . آخه درسته ؟

  • hadi
  • ۲۳ بهمن ۱۳۹۳ ۱۲:۰۰
  • 1
    9

اصلا نمیدونن استاندارد چیه ؟؟ ماشین چیه؟؟ فقط یه چی بزنن سود کننه خودروساز های ما اندازه گاو نمیفمن

  • sajjad raad
  • ۱۶ تیر ۱۳۹۲ ۰۲:۱۵
  • 0
    37

چند روز پیش یه پونتیاک ترنس ام مشکی تو خیابون دیدم..زیبایی ذاتی که تو وجود این ماشین هست تو ازرا دویست میلیونیم نیست. ای کاش اجازه تردد این ماشینا رو بدن..پلاکشون کنن..چون حیفه این ماشینا دیگه نباشن..همین ماشینان که به خیابونای ما روح میدن

  • mahdi tala
  • ۱۶ تیر ۱۳۹۲ ۱۲:۴۵
  • 0
    16

ما دارندگان ماشینهای مدل پائین 20 سال پیش نباید جور کارخانه های اطراف را برای آلودگی هوا بپردازیم . به نظر من تا وقتی که من به ماشینم میرسم و از یک ماشین مدل بالا سالم تر و سرپا تر است باید تردد کند .

  • milad barzegar
  • ۱۶ تیر ۱۳۹۲ ۱۹:۳۴
  • 1
    16

به نظر من اون دسته از ماشینهایی که باز سازی شدن و به شکل صفر در امدن و اونایی که هنوز دست نخورده و اکازیون هستن باید اجازه تردد داشته باشن و بهشون توجه بیشتری بشه و اون دسته از ماشینهایی که دیگه از کار افتادن و قابل استفاده نیستن باید تو یه جایی جمشون
کنن تا حد اقل اونایی که سالمشو دارن برن از مشابه اسقاط شدش لوازم مورد نیازشونو بر دارن نه اینکه سقفشونو بکوبن .بهترین کار همین ( من شخصآ تو خیابون یه بیتل خوشگلو بیشتر از یه مازراتی نگاه میکنم)

  • محسن
  • ۱۶ تیر ۱۳۹۲ ۲۳:۱۲
  • 1
    16

من خودم ی نوا 57 الان سوار میشم تا حالا خدا رو شکر ب مشکل خاصی نخوردم معاینه فنی و بیمه هم خیلی راحت گرفتم فقط این دوستان محترم و سایتا اگه بزرگش نکنن فعلا ک پلیس گیر نمیده خواهشا اتو دستشون ندین

  • mahdibmw
  • ۱۷ تیر ۱۳۹۲ ۱۸:۳۵
  • 1
    23

ماشین های کلاسیک ارزش بالایی دارند و هیچ وقت صاحبان انها ماشینایی رو که با دل وجون چندین سال سالم نگه داشتن به این راحتی تسلیم این قانون نمیشوند باید همه بیان قوطی کنسرو رو 17 ملیون بخرند تا الودگی بهتر بشه؟؟؟؟

  • سجاد
  • ۲۱ تیر ۱۳۹۲ ۱۵:۱۲
  • 0
    21

وقتی ماشینی قدیمی می شه...فارغ از این که سالمه هنوز یا نه... خودش انقدر خرج خواهد داشت که دیگه کسی طرفش نره...پس وقتی می بینید کسی رفته سمت همچین ماشینی بدونید که عاشقشه...دوسش داره...باید به علایق دیگرون احترام گذاشت... و اما در مورد مشکلات زیست محیطی
و اینا...هر وقت برای پراید ها و پژو ها و پیکان های 8 ساله ای که دود خفه کننده از اگزوزشون خارج می شه محدودیتی رو ایجاد کردند حق دارن که برا آمریکایی یا آلمانی ای که از نظر اونا بنزین زیاد می سوزونن و دودشون بیشتره هم محدودیتی ایجاد کنن...

  • jffx
  • ۲۱ تیر ۱۳۹۲ ۱۵:۳۰
  • 66
    5

ما ایرانی ها از تبار افراطیم در همه چیز افراط می کنیم حتی در کلاسیک بازی فراموش نکنیم غیر از چند تا کلاسیکی که تعدادشون به بیست تا هم نمی رسه بقیه کلاسیک هایی که در دست مردم هست قیمتشون از 5000دلار تجاوز نمیکنه پس این قدر لطفا سرمایه سرمایه نکنید این ماشین
های آمریکایی در بازار جهانی هیچ ارزشی ندارند مطمئن باشید همون پراید از تمام کلاسیک ها پاکیزه تره چون خودرو نو است واز همشون سریعتر و قابل اطمینان تره

  • farzad
  • ۱۳ مرداد ۱۳۹۲ ۱۸:۲۷
  • 4
    13

age dar jaigahi basham ke nazar bedam un mashinhaie gadimide japani va amrikai hata male 40 sale pish ham az nazare imeni ham az nazare fani besiar balatar az pride

  • آرمان کیارستمی
  • ۲ آبان ۱۳۹۲ ۱۲:۵۱
  • 0
    32

شمایی که پراید رو ترجیح میدی به ماشینای آمریکایی و کلاسیک . باید پراید سوار بشی و بری مسافرکشی. متاسفانه آدمایی با طرز فکر شما خیلی زیادند! قدر زر زرگر شناسد قدر گوهر گوهری!!!

  • سجاد
  • ۵ اسفند ۱۳۹۲ ۱۸:۵۴
  • 1
    10

قابل اطمینانو خوب اومدی همچنان سریع تر...خخخخخخخخخخخخخخخ

  • مهرداد
  • ۱۳ اسفند ۱۳۹۲ ۱۰:۰۰
  • 1
    16

کسی که به پراید میگه ایمن دیگه تکلیفش معلومه.فکر کنم تو کنسرو سازی کار میکنی.شما برو همون پرایدو سوار شو.الان بچه 2 ساله ام دیگه فرق این ماشینارو میدونه.

  • منوچهر اسماعیلی
  • ۵ مرداد ۱۳۹۲ ۱۵:۲۳
  • 0
    12

ازشون حمایت میکردم سعی میکردم امارشونو نزارم پایین بیان البته اونایی که سالم ودست نخورده هستن به قول بزرگای ماشین بازی کلاسیک محسوب میشن در عوض هرچی ماشین گاز سوزه اعم از گاز کارخونه یا بیرون همشونو این ایتالیا 40سال پیش از رده خارج میکردم بعدش هم سوار
شدن ماشین 20یا 30ساله افتخار داره وماشین حساب میشه سوارشدن پراید پزو سمند وامثال اینایی که تو ایران منتاز میشن افتخار نداره مهم اونه که ماشین 20سات پیش رو بتونی سرپا وسر حال نگه داری نه اینکه ببری ماشینو گاز سوزش کنی

  • SaraH
  • ۱۲ مهر ۱۳۹۲ ۱۶:۴۱
  • 0
    9

اینا همش حرف بی منطقه..مگ آلودگی فقط برای کلاسیکاس? کی میخوان متوجه بشن که این ماشینای کلاسیک مثل بی ام و و بنز از همه این جدیداا بهترن.... آلودگی از اون همه کارخانهاس آخه کدوم آدم عاقلی ایمنی ماشینای قدیم و به این آهن قراضه های جدید میفروشه آقا من به
شخصه با پاترولم (درسته ک کلاسیک نیس اما بهتر از جدیده) ک برا 1992 بایه ماشین دیگه که مثلا فرسودهم نبود تصادف کردم ماشینش جم شد درحد اوراق برا من خطم نیوفتـــاد....حالا اگه با پراید یا با 206 بودم الان اعلامیم رو درودیوار بود...برن ازخدا بترسن:دی

  • هادی
  • ۳۰ مهر ۱۳۹۲ ۰۲:۰۲
  • 0
    18

سلاممم من ی پیکان 73 دارم فویل اینجکشن نیست شیشه های بغلش مثلثی هست صفرش دست بابام بوده تا الان گیر بکس 5دنده جلو نصب کردم مصرفش 100/9تو جاده اس داخل شهر 100/11 ناموسن خیلی بهتر از این فورقون های جدید سایپا هست معاینه فنی سالم سالم موتور مثل ساعت میشماره
حالا چی شده که به فکر ماشینای میانسال افتادید؟؟؟؟ هان؟هان؟؟ اگه راست میگید مرد عمل هستید ضایعات نخاعی و فلج مادر زادی سایپا رو جمع کنید رخصت

  • mostafa
  • ۴ آبان ۱۳۹۲ ۱۲:۱۴
  • 0
    6

taradod ba moayeneh fanni motabar bela mane mibashad ;)

  • MOHSEN
  • ۲۰ آبان ۱۳۹۲ ۱۰:۴۱
  • 0
    9

سلام من یه 518 داشتم بعد یه هاچبک 88هیدرو و بعد اون گلف نسل 2 مدل 92 اما حالا بازم یه پراید دارم میگه که یه چرخ خودروهای آلمانی می ارزه به تولیدات بیکیفیت ایران گلفم با 1700 کیلو وزن و موتور1600 دست نخورده بیست سال پیش آلمان و کاربراتوری بودنش تو شهر 9
تا میسوزوند و حسابی پشیمونم از فروختنش اما پراید ببخشید آشغالم با 3سال عمر و موتور 1300 و انژکتور تئ شهر داره 9 تا میسوزونه اونوقت باید امسال گلف نسل 2 از رده خارج بشن وای بر این مسئولین بی فکر

  • atabak fayyaz
  • ۲ اسفند ۱۳۹۲ ۱۲:۴۲
  • 0
    1

alan dg karberator be darde adam nemikhore. chie por sarseda o por masraf vali ba in haal az perayde lajane ma kheiliiii behtare

  • امین
  • ۷ فروردین ۱۳۹۳ ۰۹:۳۹
  • 0
    3

با سلام احترماٌ در مملکت ما مسولین در مورد همه چیز فکر کردن بجز خودروهای کلاسیک!! با تشکر و احترام مجدد از مسولین

  • شهرام
  • ۱۵ فروردین ۱۳۹۳ ۰۸:۱۹
  • 0
    9

اولا که مشکل دود همه اش به ماشین مانیست,به کیفیت بنزینه. من آلفا جولیتا,فیات 131,هیوندا اکسل ویک چندتا پرایدواین آخریه ال نود داشتم وقتی بنزین رو با اکتان درست ممیریزم هیچکدام دود نمی کنند.دود از شنسنامه ماشین نیست از بنزین وفنی ماشینه.تابحال هم هیچ افسری
ماشینهامو نگه نداشته هیچوقتم تو جایی نموندم.معاینه فنی باید شرط اصلی باشه نه سال ساخت همه جای دنیا همینه.

  • ابوذر
  • ۱۸ فروردین ۱۳۹۳ ۲۱:۴۲
  • 0
    2

اینکه میگن خودروهای قدیمی باعث آلوذگی اندو فاقد امنیت اولا مگه چندتا ازشون باقی مونده 2- هرکی هم داره دیگه بیرون نمیاره و ماشین دومش حساب میشه 3- این ماشینهای تولید داخل مثلا آلایندگی ندارن ؟!یا خیلی امنیت دارن ( مثل پراید) مطمئنا بیشتر از ماشینهای قدیمی
باعث آلودگی هستن .

  • رضا
  • ۲۵ فروردین ۱۳۹۳ ۱۰:۳۵
  • 1
    7

من یک بی ام وه 316 مدل 85 دارم که امکاناتش برابری میکنه باماشینهای بالای 50000000 امروزی مثل کروزکنترل یا شیشه ها واینه برقی و...وخیلی متاسف برای هموطنای پراید و پژو سوار ومسئولین

  • jffx
  • ۱۲ خرداد ۱۳۹۳ ۱۳:۲۶
  • 1
    5

دوستان عزیز چرا نمیتونیم نظر مخالف رو تحمل کنیم نظر بنده اینه یکی میاد میگه برو تو کنسرو سازی کار کن یکی میگه برو مسافر کشی مگه مسافر کشی جرمه اینهمه آدم شریف نون زن وبچه شونو از راه مسافر کشی تامین میکننیاد بگیریم به نظرات دیگران احترام بذاریم من هنوزم
نظرم اینه پراید ماشین خوبیه

  • امیر کاشفی
  • ۱۲ تیر ۱۳۹۳ ۰۳:۰۵
  • 0
    6

برای مسعولین متاسفم

  • mohammad
  • ۲۱ مرداد ۱۳۹۳ ۲۳:۵۶
  • 2
    3

آخه یه بدبختی مثل من که عاشق بی ام و e30 و مینی ماینره چرا نباید بتونه ماشینشو با خیال راحت بیاره بیرون؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ ای خدا آخه من چرا تو ایران به دنیا اومدم ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟اگه تو آلمان یا انگلیس به دنیا می اومدم چی از کسی کم میشد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

  • امیر علی نبوی نزاد
  • ۲۳ مرداد ۱۳۹۳ ۱۱:۳۰
  • 0
    4

با درود به عزیزانی که به حفظ میراث با ارزش حساسیت نشان میدن. سخته قبول کنم که مسولین راهکار اصلی رو نمیدونن،قطعن اگر بخوان الگوهای جهان اول که همه استانداردها رو به خوبی دارن (مثل آلمان)در تمام این ممالک که کلا اشیا کلاسیک ارزش ویزه دارن وجزو سرمایه ملی
هستن و مالکینشون هم بسیار قابل احترامن،طبیعی هست که اکر اتومبیلی دو سال یکبار از فیلتر معاینه فنی(توف TUV)بگذره مجازه وحتی اتومبیل های کلاسیک از تخفیف بیمه و عوارض برخوردارن و عکسش هم هست که۷۰٪آشغالهای صفر کیلومترموجود بازار مامجاز به ترددنیستن.

  • salar erfan
  • ۲۵ مرداد ۱۳۹۳ ۱۴:۴۲
  • 3
    1

akhe tu nazar dadanam Kami etelaat lazeme,vaghti mashinaye dahe 80 o 90 maskhare france ba technology ghadimi dobare be tolid miresan aslan Dar morede kelasikaye ba arzesh nazar nadid,esmesh injektore Dar asl be zur oon oon motora sukht resanisha avaz
kardan,chera??chon hanooz sukht mire poshte supap bazam kham suzi vojud dare

  • ناشناس
  • ۲۷ مرداد ۱۳۹۳ ۱۱:۵۸
  • 3
    4

چند سالیه تمایل مردم به خرید و نگهداری و سوار شدن ماشین های قدیمی زیاد شده، قیمت ها هم به طرز باور نکردنی بالا کشیده، بیوکی که با موتورسیکلت معاوضه می شد به مدد ورود دلالا به این عرصه، شصت میلیون شده!!!! این قانون که بسیبار هم سعی می شه اونو لاپوشانی کنند
و در سکوت نگه اش دارن ذرسته قانون عقلانی نیست ولی از یه نظر که دست دلال جماعت رو از این عرصه کوتاه می کنه خیلی هم خوبه، بابا یارو فرغونو گذاشته برای فروش یه خورده رنگ و لعاب زده می گه فرغون خود محمد علی شاست، سیصد میلیون

  • مهران
  • ۳۱ شهریور ۱۳۹۳ ۲۱:۵۴
  • 12
    2

اقا از حرف حق نگذرید. من خودم پیکان دارم .شما یه پیکان با تکنولوژی 60 سال پیشو سوار میشید یا پرایدی که طراحیش مال 20 سال پیشه...من که خودم به شخصه پرایدو ترجیح میدم.....چون همون کولرش شرف داره به پیکان.....یا مثلا طرف میاد رو شورلتی ک مصرف سوختش برابر
4 تا ال 90 تعصب د اره جمع کنید بابا

  • آرمان
  • ۱۲ شهریور ۱۳۹۶ ۰۶:۵۳
  • 0
    0

تو برو سوار یه بنز ٢٨٠ اس شو مصرفش صدی فقط چهار لیتر بیشتر از همون پیکانته دیگه نمیای پراید پراید کنی اونوقت فقط اون آرم جلوش هم می ارزه به کل کمپانیای خودرو ساز داخلیت شما برو خودتو جمع کن فعلا یکم تحقیق کن بعد همینجوری بیا نظر بده تا مردم هم گمراه نشن
پیکانم شد ماشین اخه مرد حسابی ماشینای امریکایی ذاتا پرمصرفن و برای مسافت های طولانی ساخته شدن تو اینو نمیفهمی هر ماشینی برای یه کاری ساخته شده... ربطی به کلاسیک بودن یا جدید بودن نداره یکم فکر فقط یکم فکر

  • علیرضا خان
  • ۸ مهر ۱۳۹۳ ۰۹:۱۵
  • 1
    2

با سلام.آلودگی اصلی تواین مملکت اول آلودگی تشعشعات اتمی وپسماند های اونه که هیچ آماری ازش ندارم. بعدش آلودگی ناشی از آنتن های موبایله کهاز ترسشون ماهواره ایش نمیکنن تا بتونن کنترلش کنن. بعد از اون آلودگی شیمیایی ناشی از پالایشگاهها خصوصا در اراک وشهرای
دیگه واب سنگینه. بعد مال اتومبیل ها در اثر کیفیت فوق العاده پایین بنزینه بعدش هم ناشی از قطعات فوق العاده نازل ماشینای تولید ایران خودمونه وآخریش عدم تنظیم موتور ومعاینه فنی که فقط وفقط 3 درصد آلودگی رو تشکیل میده ودولت هم واسش کلی جریمه میگیره

  • saeid kareme
  • ۱۷ آبان ۱۳۹۳ ۱۹:۵۵
  • 0
    2

masolen jaye bara harf zadan nazashtan bekhoda

  • majid mashayekh
  • ۲۱ آبان ۱۳۹۳ ۰۴:۱۵
  • 9
    1

باسلام.اگرمن کاره ای بودم .خودروهای بالای 15سال را از رده خارج میکردم.وبادادن وام بلند مدت خودروهای جدیدولوکس تحویل میدادم.البته این راهم بگویم.خودروهای عمومی ده سال.وخودروهای شخصی 15سال درضمن فقط حق ترددبه داخل شهرباخودروعمومی بود.وخودروهای شخصی فقط وفقط
بیرون شهر.به هیچ عنوان هم حق تردد.با مجوز در داخل شهر را نداشتنند. هرکسی که داخل شهر کار دارد..فقط وفقط بایدازوسایل عمومی استفاده نماید.باتشکر.

  • محمد سروش
  • ۹ آذر ۱۳۹۳ ۱۲:۳۰
  • 0
    3

خیلی از خودروهای ما با توجه به اینکه از اونا خوب نگهداری نمیشه دچار مشکل میشن . منو یه سایتی و دیدم که مکمل های روغن میفروخت که خیلی مکمل هاش خاص بود تو BMW و 206 ریختم هم توان ماشینم بالا رفت و هم مصرف سوختم پایین اومد.اگه خواستین اسمش restore.blogfa.com
هستش . این خیلی مهمه که ما به ماشین مون بها بدیم چون هم لذت میبریم از رانندگیش و هم سرمایه مون حفظ میشه

  • مسعود
  • ۹ آذر ۱۳۹۳ ۱۷:۳۴
  • 0
    3

یه بنز 1971 دارم اتاق115.تا هر جای ایران که بگید روش شرط میبندم. اما به هیچ کدوم از داخلی ها حتی صفر به اندازه ماشین خودم ایمان ندارم. شرط هم می بندم تا هرجاکه بلدید!!!!!!!1

  • محسن
  • ۳۰ دی ۱۳۹۳ ۰۸:۰۸
  • 1
    1

ظرفیت تهران به اندازه یک دهم جمعیت فعلیه . کاریش هم نمیشه کرد مگر از خودرو های برقی استفاده بشه و تردد خودرو های بنزینی وووو ممنوع بشه.

  • مجتبی
  • ۲۹ اسفند ۱۳۹۳ ۱۶:۵۰
  • 0
    2

چند ساله که تا صحبت از آلودگی هوا میشه هیچ کس دیوار کوتاه تر از دیوار خودروهای به اصطلاح فرسوده پیدا نمیکنه.قدیم که کلی از این خودروهای به قول شما فرسوده و پر مصرف تو خیابونها به صورت روزانه رفت و آمد داشتن آلودگی اینقدر زیاد بود؟من خودم یه بنز 280 مدل
85 دارم که فقط برای مسافرت ازش استفاده میکنم چون استفادش تو شهر توجیجی نداره.اما همین پر مصرف 6سیلندر انژکتور با تکنولوژی30سال پیش با همین بنزین های بی کیفیت آلایندگیش از خیلی خودروهای صفر داخلی مثل پراید که هر روز تو خیابونها راه میرن کمتر هست

  • وحید
  • ۲۴ خرداد ۱۳۹۴ ۲۳:۳۵
  • 1
    0

با سلام اگر این قدرت به من داده میشد ابتداتعریفی ازخودرو کلاسیک ارائه میدادم وبعد تمام خودروهای خارج از این تعریفو با یه مهلت کوتا ه راهی قبرستان میکردم . البته در تعریف خودرو کلاسیک باید گفت هر خودریی در این تعریف جا ندارن یکی از شرایت می تواند تعداد
تولید .مشخصات خاص و.... باشد که البته تو ایران هر ماشین اوراقیو کلاسیک خطاب میکنند

  • مسعود
  • ۹ شهریور ۱۳۹۴ ۱۴:۳۹
  • 0
    1

در تمام کشورهای دنیا.همون جهان اولیا هم مردم سوار ماشین 50 سال پیششون میشن و حتی استفاده روزمره هم دارن و هیچ دولتی این اجازه رو به خودش نمیده که برای دارایی های مردمش تصمیم بگیره.اینا فقط در ایرانه. اگه به قدیمی بودنه که پراید و پژو و... مال 95-40 سال
پیشن و الودگی اونا بیشتره.بی کیفیتی هم که بماند

  • کامران
  • ۹ شهریور ۱۳۹۴ ۱۹:۵۵
  • 0
    3

خودروهای قدیمی راباید ازدیدفرهنگی ونوستالژیک نگریست ,,,وبایدازافرادی که ازاینگونه خودرو ها نگهداری میکنند حمایت کرد,,,بادرنظر گرفتن گرانی ,,,کمبود قطعه,,,,بالابودن دستمزد تعمیرات,,,نبودن تعمیرکار بامهارت,,,,,ونداشتن محل مناسب برای نگهداری صحیح خودرو,,,,,,,,بجزعشق
چه نامی براین کار میتوان نهاد

  • علی
  • ۲۳ شهریور ۱۳۹۴ ۱۵:۳۱
  • 0
    2

اگه می شه یک کمپینی راه اندازی کنیم برای جلوگیری از أین تصمیم غلط دولتىمردان عزیز که باپایین أوردن سن فرسودگی خودرو فقط به فکر منافع وفروش خودروهای بی کیفیت خودشان هستند

  • محمود تبریزی
  • ۷ بهمن ۱۳۹۴ ۱۱:۵۸
  • 3
    1

بحث ان›کتور یا کاربراتور بودنه کاربراتور هر چقدر تنظیم باشه آلایندگی داره عزیزم

  • ناشناس
  • ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۵ ۱۹:۱۵
  • 1
    4

به شخصه ماشینهای سالم قدیم یک پیچ چرخش با ماشینهای صفر برابری میکنه

  • LINCOLN
  • ۵ آذر ۱۳۹۵ ۱۲:۲۷
  • 0
    4

درود به همه ی دوستان به نظر خودروی فرسوده یک کلمه بی معنی هستش ماشینی که سلامت باشه از همه نظر سال تولید نداره الودگی هوا هم مال این کارخونه داران هستش ماشینی که تو معاینه فنی همه چیزش تست میشه هر سال و اصالت کامل داره هوا رو الوده نخواهد کرد . طرز فکر
دوستان که میگن خودروی قدیمی هوا الوده میکنه کاملا اشتباس

  • محمود
  • ۸ بهمن ۱۳۹۵ ۲۰:۳۴
  • 0
    1

ماشینهای کلاسیک زیبایی شهر هستند من کلاسیک ندارم ولی میبینم اب دهانم راه میافتد..تولیدات الان ما صفر فرسوده هستند

  • Samet
  • ۱۸ شهریور ۱۳۹۶ ۲۰:۰۲
  • 0
    0

درود اصن نباید ریپورت بشن یسریا علاقه خاصی دارن به ماشین های کلاسیک و آنتیک دارن. از جمله خودمو خودش.


نام فرستنده:
پست الکترونیک: *  
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


قالپاق نامه
(۱۸ بهمن ۱۳۹۵ ۰۸:۵۴)[ تعداد کلیک : ۷۶۹ ]
ثبت ملی جاده چالوس، شاید وقتی دیگر!
(۵ اردیبهشت ۱۳۹۵ ۰۸:۲۱)[ تعداد کلیک : ۲۵۴۵ ]
فروشگاه ماکت های کلکسیونی Carnp
(۱۳ مهر ۱۳۹۴ ۲۲:۲۶)[ تعداد کلیک : ۲۵۹۹۵ ]
اگر تعرفه واردات خودرو صفر بود شما چه اتومبیلی را برای خود یا خانواده خود انتخاب می کردید.
(۲۴ شهریور ۱۳۹۴ ۰۸:۴۲)[ تعداد کلیک : ۱۳۳۵۷ ]
زیباترین اتومبیل از نظر طراحی بدنه
(۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۳ ۱۰:۱۶)[ تعداد کلیک : ۱۸۴۱۰ ]
نظر شما در خصوص این کد پلاک چیست
(۱۷ دی ۱۳۹۲ ۱۱:۱۴)[ تعداد کلیک : ۱۲۸۳۶ ]
کدام قهرمان اتومبیلرانی در ایران محبوب شماست
(۱۰ مهر ۱۳۹۲ ۰۹:۵۲)[ تعداد کلیک : ۹۵۱۴ ]
عملکرد فدراسیون موتورسواری و اتومبیلرانی را ارزیابی کنید .
(۲ شهریور ۱۳۹۲ ۱۱:۲۹)[ تعداد کلیک : ۵۷۹۸ ]
اسطوره ای ترین اتومبیل ساخت آمریکا کدام است.
(۶ مرداد ۱۳۹۲ ۱۱:۴۶)[ تعداد کلیک : ۱۵۳۶۶ ]
کدام خودرو برای جوانان مناسب تر است .
(۲۷ تیر ۱۳۹۲ ۱۷:۴۶)[ تعداد کلیک : ۲۲۳۱۸ ]